Nieuwe initiatieven project Sportdorp Maasbree

In de projectperiode van sportimpuls/sportdorp (ZonMw) zijn door ons  o.a. de volgende initiatieven gehonoreerd met een opstart subsidie:

Project: Kennismaking met Dynamic Tennis in Maasbree

Badmintonvereniging BCM ’80 heeft in samenwerking met LTC Maasbree een clinic Dynamic Tennis verzorgd waaraan 40 personen deelnamen. Deze clinic is zeer goed bezocht, van jong tot oud. .n de periode daarna zijn een 13-tal proeflessen aangeboden aan belangstellenden.

Project: BAMM toernooi

Gezamenlijk initiatief van handbalvereniging BSAC, VC Asterix en MVC'19 om eens per jaar een toernooi te organiseren voor jeugd, jongeren en ouderen. Competitie in alle drie de sporten met hetzelfde team zowel leden als niet leden. Mooi voorbeeld van samenwerking over de grens van de eigen vereniging heen.  Een nieuw sportaanbod om meer inwoners aan het bewegen krijgen. Na een eerste succesvolle editie in 2015 hebben in de jaren daarna meerdere edities plaatsgevonden.

Wandelen door het lank van Bree

Een mooi laagdrempelig wandelinitiatief dat inmiddels meerdere edities kent en een brede doelgroep aanspreekt. In het voor- en najaar met gidsen op pad in het lank van Bree. Ontspannen, informatief en in beweging.

Project: Battle Run

In 2015 de eerste editie van deze attractieve en voor Maasbree nieuwe buitenactiviteit. In de jaren daarna hebben de volgende edities met succes plaatsgevonden. Mooi voorbeeld van vernieuwend sportaanbod en betrekken van nieuwe doelgroepen.

Project: Zeker bewegen

Met het project: zeker bewegen voor ouderen geeft Majuso een prima visitekaartje af waarbij val breken aan een geheel nieuwe doelgroep wordt aangeboden. In 2015 al succesvol 2 groepen gedraaid en inmiddels is dit een initiatief dat veel navolging heeft gehad.